El equipo detrás de CEMU acaba de lanzar una nueva versión de su avanzado emulador de WiiU. Esta nueva versión, CEMU 1.8.0, arregla los problemas de artifacts que se sufrían en la emulación de Zelda: Breath of the Wild y Donkey Kong Country: Tropical Freeze además de mejorar el apartado visual de Bayonetta 2.
Además de ello, esta nueva versión de CEMU, también mejora los tiempos de carga en juegos como Yoshi’s Woolly World, arregla bastante de los errores gráficos de Splatoon y añade un escaneo de memoria. De momento esta nueva versión 1.8.0 sólo está disponible para los patrocinadores vía Patreon del emulador y estará completamente libre para el resto el próximo 30 de Mayo.
Os dejamos el listado de cambios al completo:
 

  • general: Added memory scanner (search and filter for values)
  • general: If Cemu is maximized to fullscreen, it will remain on the same monitor rather than defaulting to the primary monitor
  • RPL: Optimized loading of RPLs
  • GX2: Cemu now uses separable shaders
    Vertex, geometry and pixel shaders are split into separate and independent programs rather than bundling them into setsThis change breaks compatibility with pre-1.8.0 shader caches and graphic packs (if they contain shaders)
  • GX2: Added support for using the same texture multiple times with different sampler parameters during a single drawcall
  • GX2: Graphic pack texture rules will automatically scale gl_FragCoord
  • GX2: Implemented shader instructions RECIPSQRT_FF and RECIP_FF
  • GX2: GPU7 shader decompiler will output slightly more optimized GLSL code
  • GX2: Better detection for invalidation of data in Streamout cache
  • GX2: Optimized frequently used GX2 API
  • GX2: Optimized texture decoding
  • GX2: Added command line option ‘-nsight’ to allow debugging via NVIDIA Nsight

 

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