CD Projekt Red ha lanzado hoy la versión 1.22 Hotfix de Cyberpunk 2077, la cual no es excesivamente grande y parece corregir en su mayoría problemas introducidos en la versión 1.21 Hotfix reciente.

Lo más destacable de la nueva versión son los cambios en la gestión de la memoria en diferentes plataformas, ya que PC recibe mejoras para evitar crasheos y otras optimizaciones no detalladas, además de una mejora del rendimiento de GPU en el renderizado de ropa y piel.

En consola vemos optimizaciones para Xbox One que hablan de mejoras para la GPU y optimizaciones para el uso de la ESRAM de la Xbox One estándar original, lo que supone que CDPR no se ha rendido para nada en las versiones de la pasada generación de consolas. PlayStation 5 por su parte también recibe optimizaciones para el uso de memoria como sucede en PC.

Cyberpunk 2077 Hotfix 1.22

Quests & Open World

  • The Metro: Memorial Park dataterm should now properly count towards the Frequent Flyer achievement.
  • Fixed glitches in Johnny’s appearance occurring after buying the Nomad car from Lana.
  • Fixed an issue in Gig: Until Death Do Us Part where it was not possible to use the elevator.
  • Fixed an issue in Epistrophy where the player could get trapped in the garage if they didn’t follow the drone and ran into the control room instead.
  • Added a retrofix for the issue we fixed in 1.21, where Takemura could get stuck in Japantown Docks in Down on the Street – for players who already experienced it before update 1.21 and continued playing until 1.22, Takemura will now teleport to Wakako’s parlor.
  • Fixed an issue preventing the player from opening the phone in the apartment at the beginning of New Dawn Fades.
  • Fixed an issue where the player could become unable to use weapons and consumables after interacting with a maintenance panel in Riders on the Storm.

Visual

  • Fixed various issues related to clipping in NPCs’ clothes.

UI

  • Fixed an issue where subtitles were not properly aligned in the Arabic language version.

Stability and performance

  • Various memory management improvements (reducing the number of crashes), and other optimizations.
  • Improved GPU performance of skinning and cloth rendering.

Console-specific

  • GPU and ESRAM optimizations and improvements on Xbox One.
  • Memory management improvements on PlayStation 5.

Stadia-specific

  • It’s no longer possible to get soft locked in the key bindings menu if a keyboard is not available
Apasionado de los videojuegos, el hardware y el entretenimiento audiovisual, mi propia trifuerza que trato de plasmar cada día en Gamerbits.
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