Halo The Master Chief Collection quiere añadir Crossplay, Mods y soporte para teclado y ratón en Xbox

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El pasado viernes 343 industries lanzaba un nuevo post de actualización de desarrollo en su blog, en el cual se desvelaban los planes para el año 2020 para Halo The Master Chief Collection, entre las que se incluyen añadidos tan interesantes como el Crossplay entre plataformas o el soporte de teclado y ratón para Xbox.

Las novedades llegan encabezadas por el Crossplay, lo que implica que los jugadores de PC y Xbox podrán jugar juntos al recopilatorio remasterizado de la saga Halo en cualquiera de sus juegos, donde los jugadores de Xbox tendrán la posibilidad de igualar las cosas utilizando ratón y teclado desde la consola si así lo desean. Sin embargo, los jugadores de consola no deben preocuparse por este hecho, ya que 343 industries habla también de un Matchmaking preparado según el controlador utilizado, por lo que quienes jueguen con mando podrán elegir seguir jugando con quienes utilicen este método para jugar.

Otro cambio importante es que todos los juegos tendrán opciones gráficas por separado, lo cual permitirá personalizar la experiencia en cada título que estemos jugando por separado. En este aspecto 343 Industries añadirá ajustes de limite de FPS y otros relacionados, además de la posibilidad de linkar la cuenta de Steam o compartir los archivos de PC (partidas guardadas).

Finalmente el estudio dice estar comprometido en llevar a PC la campaña de Halo ODST y Halo 4, además de ODST Firefight con un código de red actualizado en 2020. Por lo que Halo The Master Chief Collection podría estar completo este mismo año.

Este es el listado completo de cambios anunciados:

FEATURES PLANNED FOR RELEASE IN 2020

  • Crossplay
  • Input Based MM
  • Sever Region Selection
  • Custom Game Browser
  • Per Game Graphics Options
  • Per Game Audio Options
  • M&K Support for Xbox
  • PC Fileshare
  • Double Keybinds for all games
  • Viewmodel adjustments for all games
  • In game FPS Cap/Adjustments
  • Steam Account Linking
  • Planned to release together: Crossplay, Input Based MM, and Server Region Selection.
  • Planned to release together: Custom Game Browser, Per Game Graphics Options, and M&K Support for Xbox

In addition to the above, we are committed to bringing ODST Campaign & Halo 4 on PC, as well ODST Firefight (with updated networking) to both Xbox and PC in 2020.

MOD SUPPORT

There has not been a lot of communication from us on this and I’ve been asked about this a lot when speaking to people in the Halo The Master Chief Collection community. Our goal is still to support modding, but due to shift in development priorities that tends to happen over the course of a project, modding has continued to get pushed back over the past 6 or so months. The good news here is that we have reached a point where we are now able to spend some cycles to get the conversations, design, and planning going again. I am also now in active iteration on the EULA that lays out the ground rules for modding and player generated content with our legal team.

I understand this will be disappointing news to many of you, but the silver lining here is the EULA is in late stages. Once it is ready, we will re-assess what we can accomplish in the short, mid, and long-term timelines. Modding is close to my heart so I hope to be able to ramp this effort up more soon.

QUALITY OF LIFE IMPROVEMENTS

As we move forward with features, it is also important that we continue to support bugs and quality of life improvements for Halo The Master Chief Collection. Aside from our normal bug fixing efforts, we have a team that will be solely dedicated to bug fixing spinning up in August. This will include areas like:

  • Performance improvements for all games on both PC & Xbox
  • Improved Uncapped framerate (looking at you Reach & H2A)
  • Community requested bugs
  • UI/UX Improvements around navigation, roster, customization, and many more areas of the game
  • Achievement issues