Metal Gear Solid fue todo un éxito en su época, la época de la legendaria Playstation, aunque de lo que poca gente se acuerda es que en Marzo del año 2000 la obra maestra de Hideo Kojima llegaba a PC con la Integral Edition. De la misma manera que ocurre con otros juegos que fueron lanzados por aquella fechas, y que son ports de las versiones aparecidas en consola, como Final Fantasy VII y VIII, no son compatibles con equipos de hoy en día.
El modder Oxide-NL ha lanzado hoy un parche para este título que nos permitirá jugar al juego desde un equipo moderno, una manera de mantener a este clásico con vida tanto para aquellos que disponen de una copia, como para aquellos que quieran jugarlo y no dispongan de ella (hay que tener en cuenta que el juego no esta a la venta en ninguna plataforma online).
El juego parcheado se puede descargar desde el siguiente enlace, los requerimientos de este parche y el listado de notas es el siguiente:
 

  • Operating system: Windows /8/10 with DirectX11and/or higher installed.
  • Hardware: Dedicated GPU supporting DirectX feature level 10.1 with at least 1GB Vram
  • Software: DirectX end-user runtime from June 2010
  • Might be needed depending upon software/hardware configuration (If game crashes/doesn’t launch)
  • 1.Microsoft visual c++ 2005
  • 2.Microsoft visual c++ 2008
  • 3.Microsoft visual c++2012
  • 4.Microsoft visual c++2013

Notes

  • On first run set highest resolution possible in game menu (Option → video/sound → Advanced)
  • Disk1 Error: Two options, throw a random CD/DVD in the drive. Or change the mgsi.exe file compatibility to Win98/WinME. Or use an random ISO’s and if all fails use the original ISO’s (Rare bug)
  • Retail CD owners, can Install using original game CD, Download this package and install in same directory
  • Forced upscaling to 1080p
  • Ingame screenshot(s) with PrtScn key, Image will be saved in gamefolder
  • Verified support for PS3 /Xbox Controller (PS4 controller only after PS3 emulation)
  • Don’t let Nvidia/AMD software profile this game (Due to manipulation of HW GPU, The game thinks it’s running on an Geforce Ti4800)

Changelog From V0.02 -> Final

  • various minor compatibility fixes
  • updates source renderer/HW API
  • various minor fine tuning renderer parameters
  • GPU HW/Software emulation fixes related to scale/aspect ratio
  • There was a something wrong with the game splash screen. I fixed it
  • Stable release, End of Project

Reverse Engineering