Unity ha lanzado hoy su versión 5.6 la cual se centra en mejoras de consumo de CPU y GPU, añadiendo nuevas funcionalidades y un nuevo soporte para la nueva consola Nintendo Switch. Unity sigue mejorando su rendimiento en un enfoque total hacia bajar el consumo de CPU y mejorar el rendimiento para que dispositivos mas humildes como el caso de la consola de Nintendo, moviles o tablets puedan mostrar mejores apartados gráficos con menos potencia de hardware.
Unity sigue enfocado al soporte de Vulkan del que ya hemos visto grandes cosas y esperamos que en el futuro pueda aportar mucho más como fuerte competencia a DirectX 12, mientras que Unity poco a poco va haciéndose su sitio en el mercado.
 
Podéis ver el listado completo de mejoras a continuación:

  • Lighting improvements with Progressive Lightmapper preview, offering immediate feedback and faster iteration, and new light modes which allow for various ways of mixing real time and baked lighting for static and dynamic objects.
  • Improved graphics performance with GPU Instancing and Compute Shaders for Metal, you can now add more details to your games by tapping into the raw power of the chipsets on Apple iOS and macOS.
  • Vulkan support for increased speed while reducing driver overhead and CPU workload
  • TextMesh Pro, one of the top performing tools on the Unity Asset Store is now available for free to users of 5.3+ and will be soon be natively integrated into Unity. TextMesh Pro features advanced text rendering with dynamic visual text styling, along with greatly improved control over text formatting and layout.
  • New platforms: Devs can now seamlessly publish to Facebook Gameroom, as well as Google Daydream and Cardboard for Android and iOS. Nintendo Switch support is also available now.

Fuente: Eteknix

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